Zamieszczone przez mol
świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej
Zwiń
X
-
Re: świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej
Zamieszczone przez ParchPytanie już kiedyś było, ale ponawiam:
Do czego służą świece "żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej", czy są obecne w silniku 1.9 Tdi ASV, i jeśli są, to gdzie?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Jest to ochrona silnika przed "lodowata ciecza chlodzaca" , poprawiaja nagrzewanie silinka zima :wink:miauuuuuuuuuuu!
O1 SLX
Komentarz
-
-
tutaj jest o swiecach zarowych zarowno do paliwa jak i do chlodziwa.
Zamieszczone przez ParchCzy żeby je wymienić trzeba zlewać płyn chłodniczy?
Do tych swiec potrzebujesz, o ile pamietam klucz 12mm i sa to inne swiece niz do cylindrow.miauuuuuuuuuuu!
O1 SLX
Komentarz
-
-
http://forum.octaviaclub....zarowe&start=30
tutaj jest o swiecach zarowych zarowno do paliwa jak i do chlodziwa.
Parch napisał/a:
Czy żeby je wymienić trzeba zlewać płyn chłodniczy?
Nie musisz zlewac plynu, ja przynajmniej tego nie robilem, pompa nie chodzi wiec jakos specjalnie sie nie porozlewa.
Do tych swiec potrzebujesz, o ile pamietam klucz 12mm i sa to inne swiece niz do cylindrow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pinech_88Proszę oto numery tej świecy:
Numer beru: GN 928 0100226199.
Bo w katalogu Beru są dwa rodzaje świec do podgrzewania płynu dedykowane dla silników 1.9 TDi:
1. GN 928 0 100 226 199 (9519)
2. GN 857 0 100 226 173 (9519)
Z tego co się próbowałem wywiedzieć, to jeden typ jest do wtyczek w postaci nakładanych kapturków (takich jak "zwykłe" świece żarowe) a drugi z gwintem do zakręcania końcówek. Nie wiem na ile to prawda, bo nie wiedziałem żadnych zdjęć takich świec. Może jakieś info?
Komentarz
-
-
Numer oryginalny według programu ETKA to: N10302102.
Pracowałem w sklepie motoryzacyjnym i mam kilka programów hurtowni z których braliśmy części i powiem Ci szczerze, że jest istna rąbanka w tych katalogach jak wpisuje numer oryginalny... Jeden pokazuje Boscha z czubkiem na fajkę i jako zamiennik beru z czubkiem nagwintowanym... a drugi z kolei tylko z czubkiem na fajkę...
Zobacz co tam masz to będzie najlepsze rozwiązanie, żeby rozwiać Twoje wątpliwości ( ja w silniku ASV mam takie które Ci podałem).
Jesli nie wiesz gdzie się znajdują te świece to turbojajko podał Ci post ze zdjęciem (strona 3 na zdjęciu zaznaczone czerwonym kólkiem, post napisany przez "samca") za co należy mu się punkcik ;-)
[ Dodano: Sro 21 Sty, 09 13:09 ]
Co do tej z gwintem na łebku to ostatnio wymieniałem taką u ojca w webasto w seacie, więc może one są montowane tylko w webasto... Trudno powiedzieć. Jak sprawdzisz to daj znać."Życie to nie bajka, choć czasem tak wygląda."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pinech_88Jak kupisz to daj znać ile Cię to kosztowało.[/b]
Kupowałem przez Allegro z opcją odbioru osobistego we Wrocławiu.
Cena kompletu 4 świec żarowych podgrzewania komory silnika - 97 zł (nr fabryczny BERU dla tych świec --> GN 855 (0 100 226 227)
Cena kompletu 3 świec żarowych podgrzewania płynu chłodniczego - 114 zł (nr fabryczny BERU dla tych świec (bez gwintu) --> GN 928 (0 100 226 199)
Wymiana będzie we własnym zakresie o ile dorwę odpowiednie klucze.
Aha! Dowiadywałem się w ASO Elcar we Wrocławiu -> cena jednej świecy GN 855/GN 928 to ok. 60 zł. Czyli za same świece zapłaciłbym co najmniej 420 zł. Wymiana tylko świec żarowych od podgrzewania "komory silnika" to koszt ~ 110 zł.
Komentarz
-
-
Kluczyk nasadowy 12mm tylko dłuższy trochę i jedziesz :-) tylko ostrożnie, żeby nie urwać świecy :-), bo często są zapieczone... Ja kręcę na przemian raz w jedną raz w drugą żeby ją poluzować (wczoraj mój kolega chciał być mądrzejszy i wykręcając pierwszą świece na siłę połowę zostawił w głowicy :-) )
Miłego majsterkowania życzę :P"Życie to nie bajka, choć czasem tak wygląda."
Komentarz
-
Komentarz